WELCOME TO MY DEAREST FREN.... THIS BLOG IS ABOUT ME, FAMILY AND MY BUSSINES~~SHAKLEE :)

Followers

Friday, September 26, 2014

Kenapa Jadual Makan Shaklee Berbeza?

Salam semua.. maaf lama daku x bersiaran dr sini hehe.. since ada kuiz di grup wassap fmly shaklee so kami discuss pasal jadual makan vitamin shaklee yang berbeza2. Aku rasa ramai sid shaklee penah diaju soklan "kenapa ade sid bg jadual makan vitamin x sama?"

Ok setelah berdiskusi brsama teman seperjuanganku, banyak ilmu yg aku dpt. Ok, 1st skali nk bgtau vitamin bukan ubat k. Vitamin adalah suplement. Ada org tanya kenapa perlu makan vitamin?? Jawapan aku, vitamin adalah makanan tambahan sebsb kita xkan dapat semua vitamin yg kita perlu dalam pemakanan seharian. Contoh sayur2an n anak2 kita ada yg x makan sayur rite? So itu pentingnya supplement ni sbb dia akan support apa yang body kita perlu tp kita x dpt nk bagi.. so, jelas x?? 

Ok berbalik kepada jadual makan tadi, dah namanya suplement so timing makan ikut masing2 yg mana rasa the best time nk makan pg terpulang.. tp kne wat research jgk bila timing terbaik utk makan suplement tu. Contohnya, ostematrix makan sebelum tidur kerana tidur adalah waktu kita rehat dan penyerapan kalsium yang terbaik adalah waktu kita rehat. So, haruslah jadi sid yang berilmu dan bijak. Pada customer2 jgk rajin2 lah google kay!

No comments:

Post a Comment