WELCOME TO MY DEAREST FREN.... THIS BLOG IS ABOUT ME, FAMILY AND MY BUSSINES~~SHAKLEE :)

Followers

Wednesday, December 23, 2009

x SaBar MeNunGGu KeLahiRanMu AnaKKu..


Salam semua...hari ini aku breakfast nasi lemak yg dibeli dari tingkat 2 ofis aku. Keadaan kesihatan aku skrg semakin baik. Si thomel aku ni dah semakin aktif b'gerak. Lelaki agaknya.. aku pon x psti sbb x g scan utk tgk jantina lg. Biar suspen sikit. Baju n barang2 baby 1 ape pon x beli lg. Aku dgr nasihat bondaku yg terchenta spy beli bile k'dungan m'cecah 7 bln. Skrg k'dungan aku dah 23 mggu dat's mean dah nk msuk 6 bln. Dah boleh beli agknya (mmg x sbr la mummy ni) hehe..

Mmg tersentuh hati ni bile terasa ada degupan jantung dalam rahim kita. Hanya ibu2 shj yg akan mengerti. Klau la aku ade mesin scan kat rumah, agknya hri2 aku nk scan tgk si thomel aku ni. Tp org kata x elok scan slalu. Xpela, b'sabar je lah. Hubby aku pon ape lg x melepaskan peluang nk rase si thomel kami ni aktif dlm perot. Yg penting Tuhan permudahkan segala urusan aku kelak. Rase takut pon ade jgk ni hehe.. Kat bawah ni ade sikit info yg bley aku rujuk n share ngan kengkawan sume..

Minggu ke-23, pd masa ini tangan & kaki bayi tlh t'bentuk dgn baik. Jari-jemarinya jg t'bentuk dgn baik. Perubahan yg b'laku pd kita utk mggu ini amt baik. Antaranya ialah rmbut, tekstur kulit, kuku dan warna kulit. Rmbut kita akn m'jadi lebat dan berkilauan. Kulit pula akn m'jadi b'tambah gebu, licin dan lembut.

Minggu ke-24, kita akn merasa gmbira, sht dan b'puas hati dgn p'jalanan kehamilan kita. Kita akn dapati berat bdn kita b'tmbah scara normal. Prlu kita ketahui bhw pd minggu ini kedudukan kpala bayi lazimnya berada pd bhgn bawah. Manakala kulit bayi akn mjadi semakin menebal. Namun jgn t'kejut sekiranya kita dapati muka m'jadi sembap dan m'bengkak pd ketika ini. Ini kerana tubuh sudah mula menyimpan air yg blebihan.

2 comments:

  1. na, jgn tggu lme2 cepat2 join akak ni. boley akak daftarkan masuk group ibu mengandung hehe...:-)

    ReplyDelete