WELCOME TO MY DEAREST FREN.... THIS BLOG IS ABOUT ME, FAMILY AND MY BUSSINES~~SHAKLEE :)

Followers

Monday, February 10, 2014

Peppermint Ginger Plus Shaklee

Salam semua.. ok hari ni nk story mengenai Peppermint Ginger Plus (PGP) Shaklee. PGP adalah kombinasi 4 herba dari Barat dan Timur iaitu halia, daun pudina, adas dan cekur manis dan dihasilkan di bawah prosedur standart dengan melalui penggunaan sains teknologi terkini. Jom kita tgk apa manfaat utama 4 herba yg terkandung dlm PGP..

♥ pudina: melegakan otot perut, m'punyai kesan penenang. Membantu dalam pghadaman mabuk laut/darat, membantu melegakan kesakitan gastrik, pedih ulu hati dan cirit birit. Selain itu ia melegakan kesan2 sampingan spt muntah, hilang selera makan yg timbul daripada rawatan kemoterapi. Pudina merangsang mengeluarkan peluh, oleh itu menyekat demam apabila sesorang itu dijangkiti selesema.

♥halia: masyarakat Cina telah mggunakan halia lebih drpd 2000 tahun. Halia merangsang rembesan enzim Salvia utk pencernaan makanan. Ia melegakan ketidakselesaan perut dan usus, sakit haid, loya dan mual angin ketika mengandung, selepas melahirkan anak (sms pantang).

♥ pokok adas (fennal): orang2 eropah mengambil biji adas selepas makan utk mghilangkan kembung perut. Ia melegakan sakit perut, melegakan gejala flu. Ia juga dapat membantu dlm mslh alergi pd saluran usus.

♥ cekur manis (anise): digunakan oleh org2 Mesir purba. Ia melegakan masalah pencernaan dan gejala kesakitan haid, batuk dan kahak. Merangsang rembesan jus gastrik utk pencernaan, menahan kulat yg menyebabkan penyakit kulit biasa, melegakan haba di musim panas dan lembap.

ct noorytah
sid shaklee 881199
0172818002

No comments:

Post a Comment