WELCOME TO MY DEAREST FREN.... THIS BLOG IS ABOUT ME, FAMILY AND MY BUSSINES~~SHAKLEE :)

Followers

Thursday, September 19, 2013

Checkup 27 weeks..

Salam Jumaat semua... alhamdulillah syukur.. dah masuk 27 weeks. semalam checkup di Klinik Kesihatan Presint 11. smooth je sbb kt situ x ramai org. pegi kul 2 n kul 3 dah settle. kne injection kancing gigi uwaaaaa T_T.. hehe mcm pestaim je kne inject. padahal b4 ni kne amik darah bagai hehe... syukur jgk result MGTT aka air gula normal. so bebas dar kencing manis hehe.. mmg family history xde kencing manis. hb ok 11.3. selama preggy x penah ada masalah hb. berat naik 2.2kg. bg aku tu sesuatu yg agak membimbangkan hehehe.. tp nurse kate juz nice. siap puji lg pndai puan jaga mkn. ok, mmg aku control makan. bukan bermakna diet tp makan makanan yg berzat je. nasi kurang n lebihkan lauk. sbb pengalaman dlu mengajar aku cewahhhh. yela, mse preggy ke humaira dlu berat mmg sntiasa naik la. nurse siap advice utk kurangkan karbohidrat n lebihkan lauk2 dalam makanan. ok, aku igt smpai skrg. so, latest weight semalam timbang 51kg. b4 ni xpenah cecah 51kg kecuali time preggy hehehe

ok, ape yg membimbangkan aku adalah bby aku yg bakal lahir ni.. worried takut kne jaundis mcm si kakak dlu. lame kemain smpai 3 mggu. merasa dok wad 2 malam. kenapa aku risau?? sebab darah aku adalah O +ve. semalam nurse pn ade remind kt aku. if xnk bende yg sme jd kt bby aku ni, aku kne jge hb spy x kurang dr 11. jaga pemakanan. vitamin jgn lupe (for sure x lupe hehe jual vitamin kan). ayah aku remind spy makan kurma at least 3 bji sehari. yes! exactly aku ade terbaca utk mengelakkan bby kne jaundis, salah 1 cara makan kurma n kismis time preggy. aku amalkan n hope bby aku dijauhi dr jaundis... aminnn. yang lain xde masalah.. alhamdulillah n syukur sgt2 preggy ke2 ni Tuhan lebih permudahkan urusan aku. moga sampai bersalin nanti aminn... takut, risau, cuak mmg ada. serah kepadaNya. ok, babay....

No comments:

Post a Comment